Sociala medier

Syd var på en föreläsning om "sociala medier" för ett tag sedan. Bloggen är ju Syds favoritmedia men vi kör också minibloggar, facebook, twitter, kvitter, skvatter och allt vad det är. Linked in och linked out, linka på höger och linka på vänster. 

Nya tidens tes är att om du inte är på nätet så existerar du knappt. Men 2 miljoner svenskar har inte vare sig kunskap eller enkel tillgång till IT. Så med andra ord så är vi egentligen bara 7 miljoner invånare i Sverige. Undra på att publiksiffrorna sjunkit både på Leksands hemmamatcher och i fotbollsallsvenskan...

Det som sociala-medieföreläsaren berättade var också att användandet nätet sjunker allt längre ner i åldrarna. Nu bloggar både sju och fem åringar och jag ser framför mig en ännu mer fantastisk utveckling;

många blivande och nublivna föräldrar bloggar om havandeskapets tyngd, hur barnen föds, växer upp och rätt vad det är så är de både två och tre månader gamla, och bloggar!

Nej inte än men jag ser framför mig den ultimata bloggningen, något som får Lennart Nilssons bilder på temat "Hur ett barn blir till" att framstå som rena stenåldern; babiesbloggen! Det ni, då kan man snacka om utveckling! Och då talar vi inte om babiesmamman, nej vi snackar om babiesen själv. 

Direktblogg från magen! "Tjena världen jag är på gång. Varmt, mörkt och fuktig är klimatet men jag ser ljuset i tunneln..."  det kan bli spännande det här.

Men till dess får ni hålla tillgodo med Syds framtidsvisioner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0