Kissa på bestämda tider

Ett äldreboende i Sölvesborg har infört kisschema på prov enligt den kända tidningen BLT*. De äldre måste gå på toaletten på bestämda tider och efter personliga schema. Detta för att "öka livskvaliteten för den enskilde vårdnadshavaren"........uttalat av någon enhetschef på boendet.
Syd James säger bara: Skit i i sådana här märkliga toalettrutiner! Jag kan tänka mig att det annars blir att man skall klämma fram en droppe vare sig man behöver eller inte. -"Har tant Gerda gjort sitt nu?" - "Nej ja ä inga kissanödig" (de pratar lite skånska där i Sölvesborg) - "Nu Gerda lär du skärpa dig. Kissa för bövelen annars går ju hela schemat åt skogen" - "Syster, syster nu köm de ena dröppe i alla fall!" - "Skitbra! Ut Gerda!, in med dä Svea" och så där rullar det på.

MEN allt får en förklaring, det var upprörda känslor i veckan när Sverigedemokraterna tågade ut ur Storkyrkan i samband med med Riksdagens Högtidliga öppnande. MEN kära medborgare och läsare; jag har för mig att partiledaren kommer från Sölvesborg. Och har man ett schema så har man....

Annars tycker Syd att det var ett rätt bra val av ny Fredspristagare. Om inte Kina hade skaffat sig sådan makt över USA, hotar med mineralblockad av Japan så hade världen tagit i mycket hårdare. Nej nu bugar man och är tyst och Kina kan köra sin agenda; få tekniköverföring till sitt land (annars inga order), lägger hela Afrikas råvarutillgångar under sig, dumpar valutan, miljön och sina egna medborgare. Och företagsledarna i väst styrs av kvartalsrapporten och hänger på.

Med hög arbetslöshet i USA, giftdammar som brister i Ungern och den här kissproblematiken i Sölvesborg då står vi inför stora utmaningar och då känns det i alla fall bra att konstatera att skivhögen från Ginza var riktigt bra, ja det skall erkännas att allt har inte genomlyssnats på djupet ännu.

Igår väckte jag familjen med gruppen Government Mule och en kanonversion av Bob Dylan´s "I shall be released".
Mycket uppskattat var det inte och då var klockan ändå redan långt fram på dagen, ja på morgonen då och lite beroende på när man vaknat förstås. Jag var ensam om den tidstolkningen för övrigt. "Stäng av!" var annars den genomgående kommentaren men frampå eftermiddagen frågade jag om inte låten ändå VAR ganska bra?
"Jo", säger fru Syd, "den är bra men inte klockan 8 på en lördagsmorgon, det borde du ha lärt dig Syd!" 
Gruppen Black Country får nog med en låt på årets julskiva tror jag. Finns mycket mer att berätta men det skall jag inte göra, nu.

Hör du fru Syd! Kan du lyssna på den här låten den är kanon och nu är klockan snart 10!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0