I valet och kvalet den 19 september 2010

Nu har vi lyssnat och lyssnat och funderat och funderat och så har vi bestämt oss. Det ligger alltid en stark känsla av obeslutsamhet och vilsenhet innan man bestämmer sig. '

Vi tycker oss först höra något som känns rätt, en stund senare hör man något annat och tycker det känns rätt! Valet är till slut ens eget och man står där som åsnan mellan hötapparna och famlar; skall jag välja den eller den.

Nu är klockan snart 20.00 och jag måste bestämma mig innan det blir för sent! Skall jag slå till på.... eller skall jag låta mitt öra fängslas av ,..... nej det blir nog........

-Bestäm dig Syd säger fru Syd, bestäm dig annars blir det för sent!
-Ja jag vet säger Syd. Vad tycker du?
-Välj själv säger fru Syd, jag bryr mig egentligen inte, du har så mycket idéer för dig
-Bryr du dig inte? Här lägger man ner tid, tankar och du bryr dig inte??!!
-Nej säger fru Syd.
- OK då väljer jag väl den här då, säger Syd, den passar väl idag när alla; Fredrik och Mona, Maud och Lars, Peter och Jan och allt vad de heter är som en enda stor familj.


Kommentarer
Postat av: Fru Syd

I Facebook finns en "gilla" knapp som saknas i din blogg. Om den funnits så hade det blivit "gilla" denna gång:))

2010-09-20 @ 22:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0