Koranbränning i Florida hotar Syds heliga skrifter?

Nog är det väl märkligt att en liten pastor i Florida med en församling på 50 personer skall kunna få, nästan, hela världen i uppror? (Syd är dock lugn på just den punkten)
Presidenter, utrikesministrar, landsfädrer och landsmödrer vädjar, hotar och gör allt för att denne pastor fick ett påhitt att bränna koranen på 911-dagen. Om världen nästan skall sättas i allmänt uppror för varje sådant här påhitt så lär världen får det lite tungt.

Fru Syd drog iväg med ett TJEJgäng till New York i veckan och det fanns nog ingen tanke på att det var årsdagen av World Trade Center och 911 när de bokade lunch i New Yorks högsta byggnad just idag. Annars skall TJEJgänget springa i Central Park, shoppa och vandra på Manhattan. Det skall TJEJgänget göra. Jag tänkte skicka med fru Syd en skivlista med en antal CD som hon skulle köpa hem till mig...... Inte rätt.

Nu är jag dock mest orolig för att den här Floridapastorn skall ge inspiration till bränning av andra heliga skrifter. ja det har funnits antydningar redan tidigare:

-Syd, måste du verkligen ha kvar alla de här musiktidningarna? (Ja a det måste jag, herregud säger jag).

-Syd, de här gamla matchprogrammen från Leksands hemmamatcher 1973, måste du verkligen ha alla de kvar?   (Ja a det måste jag)

Och nu bränner den här pastorn Islams heliga skift, eller jag hörde förresten nu på nyheterna att han ställt in eldningen. Skönt! Då kan nog mina musiktidningar känna sig trygga.

Köpte förresten nya MOJO igår, ser ut att kunna bli ett dyrt nummer...även om jag måste dämpa mig lite för det har ramlat in rätt många skivor nu på slutet. Då menar jag just dämpa LITE och nu på slutet är relativt.

För er som inte bor i Dalarna, och det gör ju inte de flesta i världen = mina läsare, så kan jag nämna att Leksands IF är en stor angelägenhet, det brukar väl vara bara ett par sidor per dag i tidningen men idag skriker rubrikerna ut att VD Håkan Åhman avgår! Då spelar valveckan liten roll, och pastorn i Florida är inte mer värd en felaktig offsideavblåsning i en vänskapsmatch (för övrigt mot Brynäs igår vid ställningen 5-1).

Nu undrar ni förstås varför jag skrev TJEJJER så tydligt förut. Jo, man ligger bättre till då.
Då kan man kanske skicka ett SMS och skriva; "Tjena tjejjer, kan ni köpa CD;n"............. nej nu tog jag i ser jag. Jag ligger nog ännu bättre till om jag INTE skickar just det SMS:et. Twitter kanske?, njaaaee. Nej! Det gäller att tänka sig för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0