Sven Zetterberg Live at Cassels

Onsdagskvällen avnjöts i sällskap med Sven Zetterberg och the Rockarounds. Rockarounds bestående av Micke Finell, Tommy Casserman, Ingemar Dunkel och Kalle Brickman.

Sven är en fantastisk blues- och rockman som jag tycker avnjuts bäst "Live". Inget fel på skivorna men Live ger speciell nerv.

Känslig blues blandad med massiv rock och "tyvärr" så spelar Zetterberg bättre gitarr än mig till och med när han a la Hendrix spelar med gitarren bakom nacken. Och varje gång tänker jag, träna mer Syd, träna mer!

Härlig kväll inför 100 begeistrade Zetterberg supporters. Var du inte supporter före så blir du!

Tommy Casserman som jag sett flera gånger i år smyger omkring med sin bas. Övriga driver på! Härligt!

Syd James måste damma av sin gitarr och komma igång igen, eller vad säger gitarrläraren?

Och tänk nu har jag biljetter till Band Of Horses i Stockholm i februari.

Jodå, jag köpte en skiva ikväll också Micke Finells "Walking with me and Mr Lee"! Och dessutom pratade jag med Sven om en bluestext som jag skrivit. Jag vet att den är lite vulgär men under pseudonym kanske, jag skall i alla fall maila över den till Sven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0