Syd; "Jag måste erkänna, det kan inte döljas längre"...

Det som var den droppe som fick bägaren att rinna över kom redan för många år sedan. Jag gjorde då mitt val som jag stått fast vid under alla år. Visst påminns man ibland och visst händer det att man kan uppfatta något i bakgrunden.

Att jag kom att tänka på detta idag igen var att jag blev påmind om mitt ställningstagande i ett helt annat sammanhang. I samma stund som "Deja vú"- känslan kom kände jag ändå att "jag gjorde rätt".

Att träda fram med detta avslöjande är inte lätt, speciellt inte när man bor där man gör, har finns nog en majoritet för och som "mot" (nja inte så mycket "mot" kanske men i alla fall inte "för") kan känna sig lite; nja, udda, nöjd, som många andra, som ensam eller som Syd helt enkelt.

Som sagt det som fick mig att ta beslutet; "Nu slutar jag lyssna på Radio Dalarna" var när man hade en frågetävling där lyssnare skulle identifiera djur genom djurets läte och så ringa in och säga svaret och så vann man en Dalahäst.

Tävlingen drog igång och så hör man ett "Muuuuuuu"...."Muuuuuu" och sedan ringer en ivrig lyssnare in och gissar; "Det är en ko!" Varvid tävlingsledaren skriker; JAAAAAAA! Det ÄR rätt! Du har vunnit en Dalahäst!!!!!!

Idag lyssnade jag på "Ring så spelar vi" som jag ändå kan ha en viss fördragsamhet med och då så blev jag påmind om nivån på tävlingar, i och för sig var dagens fråga betydligt svårare än kossan men det gav mig i alla fall en känsla av just "detta har jag upplevt förut".

Programledaren: Ledtråd först: "Joey´s rockgrupp".
Svarande; -Jaha

Programledaren: Fråga: Oceanien är världens minsta världsdel, vilken är den näst minsta till ytan?
Svaranden - Jaahaaa, njaaaa

Programledaren: Tänk på ledtråden; Joey´s rockgrupp
Svaranden: -Njaaaee

Programledaren: - En rockgrupp med Joey, en världsdel
Svaranden - Ja! Antarktis!

Nej, vare sig programledaren eller Syd hade hört att Joey Tempest spelat i "Antarktis" men väl i "Europe" så då tänkte jag, thank God att jag slipper lokalradion....i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0