En Gräsänklings blues ( including an international summary in the end of the "story")

Egentligen heter väl låten med gamle Povel Ramel; "Gräsänklingsblues", nu får det vara hur som helst med detta med denna helg har Syd varit/är total gräsänkling med fru Syd på Glamourresa, yngsta dotter Syd på konsert och äldsta i Cornwall, UK. 

Nu skall medges att fru Syd är lite orolig över detta faktum, ja kanske inte att döttrarna är ute och åker i vida världen utan att Syd är ensam hemma. Hon har sagt till grannfrun att "håll lite koll!" Orsaken till denna oro är nog inte främst tanken på att Syd skulle dra in på dansrestaurang lördag kväll, eller sitta med Grabbarna i baren och flörta med galanta damer nej det rör sig om mer basala saker som

- Kom ihåg att du måste äta, speciellt om du nu skall jobba i skogen!
- Ta det lugnt nu - du vet att du brukar göra illa dig när du håller på i skogen!
- Försök och sov ordentligt - du vet att vila också hör till tillvaron!
- Jobba nu inte hela tiden utan passa att koppla av!

Nej Syd är inte fyra år utan 10 gånger mer och peppar, peppar.

- Jag har ätit, ja kanske inga kulinariska läckerheter kanske, till lunch igår åt jag någonting, vad det nu var. -Nej just ja jag fikade lite senare då jag kollade in andra halvlek på West Ham- Manchester U. Men på kvällen åt jag, ja kanske inga kulinariska läckerheter men att baka en egen pizza gick rätt fort.
Jag har räknat ut att jag kanske gör 1,5 kubikmeter ved i timmen inkl risdragning om jag ligger på lite i skogen, trött blev jag men inte alldeles slut. (Lite krampkänsla i höger arm men inget allvarligt)
Och vet ni mer?: Ingen klocka på ringning i morse! Nu skulle det sovas ut........ja nyheterna kl 7 var inga problem att följa. Och klockradion segade sig fram från 06.30 tyckte jag.

Nu skall Syd snart ut i skogen igen - det regnar så det blir nog en kopp kaffe först. Har precis kört Jayhawks på, för att vara söndagsmorgon, hyfsat hög nivå och skall ni lära känna Jayhawks så köp deras "Anthology", den är bra den.

Nu tar vi kaffet, puttar in en ny CD, läser mer om skolans förfall i Dagens Nyheter och konstaterar att Premier League nog avgjordes igår. Och jag konstaterar att allsvenskan startar - tyvärr, ingen pulshöjare för min del men jag önskar Leif-san en bra säsong.

(Fotnot: Precis som vanligt har fetmarkerade ord inget med någonting att göra)

International summary:
Ich, I, Yo have been alone this weekend, this fact worries my wife, not about galanta chicas or to many beer/bier/cervezas in the bar. No she´s more worried about the fact that four year old Syd don´t eat/essen, rest or sleep enough as he is working/arbeiten and that Premier League probably is done after yesterdays results. (I have to admit that frau Syd don´t worries about Premier League too much, but there is a bit of interest, if I say Emirates, Stamford Bridge, Terry or Lampard så vet hon, she knows, comprende that I´m talking about Arsenal, Chelsea etc).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0