"Låg fastspänd i fem dygn"

Det var rubriken i dagens DN och då tog jag för givet att "nu har SJ varit i farten igen". Ni har alla följt händelseutvecklingen i Kumla med den 11-åring som blev "avslängd" av tåget medans systern var på toaletten utgår jag ifrån och uttalanden om att nu måste SJ skärpa sig. Och det var precis det jag trodde att de gjort när jag såg rubriken.

Jag trodde det handlande om någon tågresa under vintern mellan Stockholm och Norrköping eller Nässjö och med alla förseningar på vägen så ville passagerarna lämna tåget, men det ville inte SJ. Har man köpt en biljett till Nässjö eller Norrköping då får man fanimej också sitta kvar tills man är framme. Har man biljett då kliver man inte av hur som helst - har man ingen biljett, eller om biljetten gått på toa - då gör man precis det; dvs kliver av hur som helst.
Och med alla förseningar som SJ dragits med kändes inte fem dagar mellan Stockholm och Norrköping eller Nässjö som speciellt anmärkningsvärt.

Nu var det inte så utan det handlande om den psykiatriska vården med främst tjejer med ätstörningar och annat. Men det kunde ha varit SJ, väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0