Nu är du guld värd!

Nu är det lite mer turbulens på den finansiella marknaden igen. Undra på det; Om du skulle gå till din bankkontakt och berätta att "nu har jag lånat så mycket att jag inte kan betala räntorna och än mindre amortera på mitt lån - så nu måste jag låna ännu mer för att kunna betala räntorna" - vad skulle din bankkontakt säga då? Antagligen: Är du inte klok min lilla vän, det går väl inte heller! Men då skulle du kunna säga: "USA, säger jag bara, USA dom fick minsann låna dom med samma problem som mig. Och Grekland! Varför inte jag?"

Och då skulle din bankman försiktigt fösa dig mot dörren, säga upp dina lån, sälja ditt hus och be dig byta bank. Men det kan man inte säga till Grekland, Italien, Spanien och framför inte till USA.

Vi skjuter allting framför oss en stund till; och satsar på Guld! Guldet är en "trygg hamn" eftersom guld inte följer marknadsfluktationerna på samma sätt. Nu kommer vi snart att översvämmas av uppmaningar;: Köp Guld!

Men Syd har ett mycket bättre förslag som dessutom ger större riskspridning: Satsa på de äldre, där har vi potentiell investering som heter duga: Nu vill jag absolut inte låta elak och jag har inte kommit på allt själv men nog låter detta som ett spännande objekt i en osäker värld:

En senior person har silver i håret, guld i tänderna, bly i benen och är fylld med naturgas i magen! Vilket klipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0