Snart blir det sex

Ja det närmar sig sex (6) procents nedgång på börsen idag. Idag har man räknat in att det är oroligt i finansvärlden, notera "idag" som om det skulle vara något nytt.  Imorgon har någon siffra justerats med någon tiondels procent och då har "framtidstron återvänt till börsen" eller något sådant. Nu skyller man också på att datastyrd handel orsakar att fallet blir kraftigare. Robotor utlöser säljorder när en viss nivå nås och så går det ner igen och då utlöser robotor säljorder när en viss nivå nåtts och så går det ner igen och då...... ja ni förstår.

MEN jag kan tänka mig ett ännu värre scenario; tänk följande hemska tanke: Banknissarna och banknissorna tar egna, självständiga beslut utifrån den kunskapsbas som de har.  Huuvaligen, då är det nog bra mycket bättre som det är.

Och så är Vickan och Danne gravida!  Hur törs de skaffa barn i dessa ekonomiska orostider? som någon frågade i någon tidning (inte Syd). Och det kan man ju fundera på. Annars kommer väl tidningarna och morfar att må bra av ett nytt kungligt fokus. Ni förstår vilket ståhej det skall bli nu. "Nu börjar magen synas"! "Victorias och Daniels kärleksbarn", "Mormor i lyckorus", "Jag har alltid önskat att bli mofar" (lite stavproblem finns som ni vet) det finns massor med spännande löpsedlar framöver om nu inte "Måns på Skansen" kollapsar, hittar en ny kärlek, sjunger sig frisk eller något annat av samma dignitet.

Nej nu har jag varit så elak så jag får lägga in lite snäll musik Till alla bankmän och kvinnor::

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0