Välkommen åter Kasey och "Tribute till skivhandlaren i B"

Jag var in till "min" skivhandlare i närliggande staden. En ny figur dök upp och min fråga kom spontant; -"Är inte I här?" - Nej han har tagit sin första semester på nio år. - Då har han åkt till New York förstår jag, säger Syd. - Precis där är han.

Om jag bodde i samma kommun som "min" skivhandlare så skulle jag föreslå att I skulle få ett kulturpris. Han värnar och utvecklar skivkulturen, kan det mesta, har gett mig Brandos, Paul Kelly, Kasey Chambers och många andra. Butiken bör kulturminnesskyddas och alla invånare skulle åläggas att köpa minst en CD i veckan.

Jag gick egentligen in för att köpa Gillian Welch senaste skiva; "The Harrow and the Harvest", det blev den och en ny CD med Dave Alvin, en lite äldre med Joe Bonamassa, en Warren Hayes (Allman Bros, Gov´t Mule) sedan funderade jag länge men slog till med Frankie Miller "The complete Chrysalis Recordings 1973-80) och så Kasey Chambers!

Jag tittade om skivan; såg bra ut, jag tittade på producenten; såg bra ut. Funderade: Har hon skiljt sig? Satt i Cd:n i bilen och hörde gamla Kasey - med rejält tugg i beatet och traditionella inslag. -Hon måste har skiljt sig! Det har är "min" Kasey och för förra skivan var inte bra och alltför influerad av sambon/maken. Jag kolllade på nätet men fick ingen bekräftelse på min teori. Med skivan är bra, så bra att yngsta dotter Syd genast tog skivan med sig och jag som skulle spela för övriga familjen. Den fanns dock hemma - i en dator. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0