Nu sparkas Harald också

och det var ett jättesvårt beslut att ta säger Moras sportchef idag när det meddelades att Harald Lückner sparkas som tränare. Kan inte ni sportchefer i Mora och Leksand (Salo ser det inte kan jag redan säga för han tror sig ju vara lösningen själv) och andra lag se att spelarna helt enkelt inte är bättre än vad matchresultaten visar. Det är inga världsstjärnor i Allsvenskan, världsstjärnorna de spelar i NHL och KHL. Nästa nivå spelar i Elitserien. Dom andra spelar här och de är inte bättre än så här. Sedan måste sportchefer, klubbdirektörer och allt vad det är "Göra något!" och då sparkar man tränarna. Jag tror till exempel att Lückner är bättre än spelarna om ni förstår vad jag menar.
Nej det enda som det är elitklass på i många allsvenska lag är lönerna till spelarna, alla kepsar och egofixerade klubbdirektörer och sportchefer. Lückner har gjort en kanonjobb i Mora och lyft laget till nivåer som de egenligen inte skall nå, nu har det gått tungt ett tag och då skall Harald ut. Syd tror det är ett misstag! Liksom det är ett misstag att sätta in Salo i Leksand!

Ett annat misstag var nog den här jazzskivan jag köpte häromveckan. Fri jazz på trumpet var inte populär lördagsmusik om jag säger så och herr Syd höll nästan på att få gå samma väg som Lückner men jag gjorde en drastisk ommanövrering på morgonen där och skiftade över till Eldkvarns senaste och då fick jag vara kvar.

Nu har jag release på min Jul-CD och några ex har gått ut till hugande musikälskare. Jag vill gärna, som ni vet, att ni kommenterar direkt här på bloggen. Vi kanske kan få igång en liten "Jul-CD-debatt" vad det lider........

PS: Sätt in Lückner i Leksand för tusan, vilken bra idé jag fick så här på slutklämmen.

Kommentarer
Postat av: A.N Other

Tydligen lyssnade Leksand för idag rapporteras att kontakter fanns och ett kontrakt var nära. Salo sa no, föga överraskande

2012-01-14 @ 09:56:49
Postat av: Grannen

Då jag tvingas att lyssna till all musik som lämnas till maken,måste jag säga att årets jul-skiva även var i min smak.

2012-01-20 @ 15:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0