Gran Canaria part 2 - semestersabotör?

DN kan man köpa med en dags försening (á € 3,85) och läser att det var minus 40 igår (ja i förrgår då) och här tuffar det på med 22-25 plus. Dyningarna från Atlanten rullar in och man sitter i kortbrallor kl 19.09 med solen i ansiktet, konstigt är det här i världen.
Syd har nog skött sig hyfsat bra ändå den här veckan; trots allt motstånd inför avresan. Ja, tränat har jag gjort, varje dag och jobbat har jag gjort, inte varje dag och klagat på turistanpassade aktiviteter har jag gjort men inte så mycket ändå. Ett ögonblick, jag skall höra vad fru Syd tycker!

Hör du fru Syd vad tycker du?

- Jo du har skött dig hyfsat, det har du gjort!

Man gör framsteg, "I got a black magic woman"! Nej nu tänker jag inte på fru Syd och inte på någon annan turistdam heller utan det är "Black Magic Woman" med Fleetwood Mac som låter i min I-pod just nu.

På tal om engelska musiker så besökte vi Puerto Rico igår och skulle efter middagen lyssna på "The best voice of the Canarian Islands" - herregud säger jag - hur låter de andra då? Det här var alldeles förfärligt - jag skulle nog gjort det bättre själv till och med - och då skall jag säga att Syd inte sjunger i onödan precis. Mest blir det "Ja må han/hon leva" och andra alster ur den svenska musikskatten.

Usch ja så mycken dålig musik man hört de här dagarna! Hemma vet jag att senaste skivleveransen från Barnes & Noble i USA har kommit. Då blir det Social distorsion - något som det verka vara i hela Mellanöstern snart.

Kommentarer
Postat av: M

"Dyningarna från Atlanten rullar in och man sitter i kortbrallor kl 19.09 med solen i ansiktet...." Kunde jag höra mellan raderna att det inte är så dumt med vintersemester i varma länder i alla fall, du låter hyfsat nöjd!

M

2011-02-22 @ 15:16:36
Postat av: Syd James

Jodå M, It was OK.

2011-02-23 @ 23:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0