Investors VD sågas, Duffy sågar och Syd bara :)

Investors VD Börje Ekholm sågas rejält i fredagens SvD Näringsliv efter att ha tvärvänt i sin kunskap om sina egna belöningssystem. Från "no idea at all" till "jag vet exakt". Det känner vi ju igen från andra tvärsäkra uttalanden, inte av Ekholm men väl av andra; "Exakt här är det, på ett ungefär".

Men nu åter till SvD och jag måste citera:

Rubriken är "Zlatanlön till en bollrädd mittfältare". I texten skrivs sedan om att Investor inte alls levt upp till sina egna mål och; "Börje Ekholm försöker i sitt inledande vd-ord i bokslutet linda in denna hårda sanning i stötdämpande fluff genom att hålla för ena ögat och låtsas att Investors dåliga investeringar under it-bubblan mellan 1999 och 2002 aldrig inträffade. Räknas de bort har Investor nämligen presterat klart över 20 procent per år, skriver han själv lite småstolt. Det är ett resonemang som en femåring med färska kunskaper i plus- och minusräkning enkelt kan skjuta ned. Till och med en havsanemon med inlärningssvårigheter kan bli en stjärna på aktieaffärer om det bara är vinsterna som behöver räknas." Slut citat.

Till och med Syds egna bonussågningar framstår ju som högst beskedliga i detta sammanhang, man kan bara :) som sagt.

Duffys musik är lite för snäll för mig även om hon gör sin "grej" bra. Men idag överraskar hon i en intervju i DN och ansluter sig här till Syds kritik om dagens skvalradio bland annat. Så här säger Duffy och jag citerar DN:

"Jag såg den ekonomiska krisen, det här gråa domedagsmolnet som tornade upp sig, och jag tänkte: jag vill vrida upp volymen högt, jag vill höra riktiga instrument, riktiga trummor. Och jag bryr mig inte om ifall folk hånar mig och tycker att jag lever i forntiden, i något sorts romantiskt ideal om vad musik är, jag orkar bara inte höra allt djävla skräp som spelas i radion. - Varför ställer sig igen upp och säger som det är, sluta mata oss med all den här billiga skiten!" Slut citat.

Jag får nästan köpa Duffys skivor av bara den här anledningen.

I senaste numret av MOJO ägnas mycken plats åt min "husgud" Neil Young där Neil bland annat säger "Songs are wild animals". Här är det riktiga instrument, riktiga trummor. Sedan finns "Neils 50 greatest tracks as selected by Paul McCartney. R.E.M. Metallica, David Crosby" och en rad andra. OBS se även You Tube hänvisning under videon nedan.

Nr 24 chosen by Stephanie Dosen;


No 51 chosen by Syd (se You tube adress enligt nedan, skyddad för "inbäddning"-kopiera och lägg in i er sök"

http://www.youtube.com/watch?v=l3PV8rDez5c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0