Konsten att förstöra ett varumärke.....en saga

Det var en gång ett ishockeylag som vi för enkelhetens skull kan kalla för Leksands IF. Under alla (nästan i alla fall) år hade Leksands IF varit ett oerhört starkt varumärke, ett lag som dragit fulla hus överallt och som alla (nästan i alla fall) önskat framgång. 
Jag tror de flesta idrottsintresserade fortfarande ville att Leksand skulle lyckas men varumärket urholkades allt mer. Inte enbart den misslyckade "återtågssatsningen" eller fyra raka förluster i hockeyallsvenskan, låt vara mot storheter som både Borås, Sundsvall och Almtuna men i alla fall...

Det var inte kul; Borås hade varit Elfsborg i fotboll, Sundsvall hade varit bandy via Selånger och Sirius hade ju varit leading star i Uppsala. Almtuna hade väl aldrig varit något hot mot Leksand? Fram till sagans början menar jag!

MEN det var absolut inte kul med hur man misskötte ekonomi, gjorde darriga värvningar, stod för allehanda skandaler m.m. Sinnebilden för början av förfallet sågs i form av en putande snusläpp, som vred sig som masken på en krok när det började bli mental knagglig is. Pucken lyckades de inte få in men väl p-----n  om nu ryktena var sanna. DÅ skulle krafttag ha tagits, rensats och sopats trappor, uppifrån! Men det bara fortsatte.

Det fanns vettiga människor med både hjärta på rätt ställe och huvud som användes till mer än att bära en hjälm på. Släpp fram dem! Ändra! Skrek hejarklacken!
Det var så illa, upplevde åtminstone lilla Syd det, (men han kanske var en känslig individ) att snart så skulle även superklacken tröttna! Och då skulle det vara riktigt illa!

Skönt att det bara är en saga!

OBS: Alla liknelser i texten ovan med verkligheten eller personer i densamma är en ren tillfällighet och har ingenting med den verkliga verkligheten att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0