All inclusive på ett hygge!

Nu har semestern börjat och vad passar bättre än att kasta sig ut i skogen och röja? Ja nu röjer jag inte som de gör på nattklubbarna i Båstad utan mer bokstavligt så att säga. Busk, sly och ett och annat träd far all världens väg, nu överdriver jag lite för de rasar oftast mot marken.

Ni som känner Syd vet att det bara finns ett arbetsläge; är det då, som idag, 26 grader varmt, solsken och söderslutttning så blir man lite lätt fuktig i pannan och trots "Axe for Men" så känns det även lite svettigt kring benen, tillika om armar och hals.

Jag är nu hemkommen från skogen efter sex sju timmars röjande! Ge dig nu! har fru Syd sagt när vi haft lite rapportkontakt under dagen. Nej! Jag måste göra klart säger Syd och fortsätter i anletets svett, bokstavligen talat. Bäcken som rinner bredvid känns närmast torr jämfört med min rygg, mina ben, armar, panna, nacke och fötter. I tjocka skyddsstövlar, tjocka sågbyxor däröver, hjälm och handskar, T-shirt och tröja, ja ni ser själva, inte direkt kläder för en varm sommardag.

Nu sitter jag här och skriver, och fru Syd konstaterar; - Nu ser du trött ut! Få se på ögonen, så där har du aldrig sett ut förut, är du helt slut?

Nej, inte helt, men bra nära............

Fru Syds farmor bodde tidigare här i huset där vi är och jag kastade just en blick i bokhyllan och ser "Nordisk Familjebok", och nog känns det som ett tag sedan man läste band 15: "från NYGOTIK till POSEIDON" eller band 14 som omfattar allt mellan "Jylland - Kragduva", eller band 19; "Tattare - Wallman".

Så är det, så här på semesterns första dag.

object width="425" height="349">

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0