Allt "Går som tåget" utom möjligen tågen då

Läste i morgontidningen att Volkswagenkoncernen "går som tåget" och därefter pratade man på morgonekot om att det är stor oro i den finansiella världen men "att svensk industri går som tåget". DÅ kan man verkligen bli orolig med tanke på hur tågen (inte) går. Är det inte snö på vintern så är det åskväder och regn på sommaren som hindrar tågens framfart. Skulle det dessutom slå till och bli varmt så blir det säkert "solkurvor" på rälsen.

Nej det här om att "gå som tåget" det är inte mycket att förlita sig på nuförtiden.

Jag och fru Syd är nere i Sydöstra delen av Sverige och vad det betyder i år kan ni säkert räkna ut. Normalt brukar lågtrycken komma från väster ("fi" brukade komma från öster, dvs för er som inte gjort den s k lumpen så betydde det att "fienden kom från öster) och då brukar det vara soligt här vi östra kusten. Men så icke i år, nu kommer lågtrycken från öster- hela tiden- och det betyder fler regndagar än soldito. Men jag anar en stunds uppehåll just nu så då kan vi kasta oss ut och rensa ogräs i landen. För det är nästa konsekvens nämligen; det är rätt varmt, det är rätt "fuktigt" som sagt och det är växtzon 1-2...... m a o det växer som tusan - allting, till och med ogräset.

Hör precis TV 4 nyheterna: "Ikväll är det uppehållsväder i stort sett i hela landet undantaget den sydöstligaste delen av Sverige"........ hinner man klippa gräset måntro?

Men det finns ju en del annat pyssel så här i regnet - Sudoku t ex. Ja, jag tävlar förstås med mig själv hur snabbt jag kan lösa "lätt" - tidtagarur finns på I-phonen...... (titta gärna på efterföljande video också "Smile"


PS c a 8 minuter för "lätt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0