Jag hade tänkt såga "Aktuellt" ordentligt men nu behöver jag inte det

för att det är precis vad DN-s ledarskribent, Hanne Kjöller gör åt mig idag. Syd gillar att se på nyheter men det sedan något år, "nya" Aktuelltformatet där man skall satsa på "fördjupningar", tycker vi inte om. I veckan som gick passerades ett riktigt lågvattenmärke när Unni Drougge och Wille Crafoord skulle debattera om eventuellt delat barnbidrag.
För det första behöver man inte ägna en kvart åt frågan och för det andra kan man undra vad Drougge och Crafoord hade för intressant att tillföra, det sistnämnda vet vi nu: Ingenting.

Nu behöver jag inte klaga på detta utan istället citera Kjöller på DN Ledare; "I en aktuelltsändning i torsdags debatterade Unni Drougge och Wille Crafoord frågan om delat barnbidrag. Det var inte precis någon "snillen- spekulerar-stämning" över inslaget, men det kan man kanske leva med. Mer outhärdligt för ett......" slut citat.

Skönt att man inte var ensam att tycka.

Då tycker jag det är mycket trevligare att konstatera dels att Neil Young släpper en ny skiva i veckan (beställd så klart!) men också att man alltid lär sig något nytt. (Tar er tid att lyssna på Crossroadsklippet om inte annat)

Jag gillar Susan Tedeschi som cousin Randy introducerade för mig. Derek Trucks med släktband till Allman Brothers Band gillar jag också. Att det är gifta har jag missat och nu kommer de med ett gemensam CD, den ser jag fram emot (beställd så klart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0