Brottet och straffet

Jag citerar Dagens Nyheter; "Dags att ta farväl av den högspänt nerviga polisserien "Brottet och Straffet". Ikväll söndag, sänds det sista avsnittet på obestämd tid med polischefen Mike Walker", slut citat.

Syd säger: Detta är en kanonserie, till och med så bra att jag går in på SvT Play och ser ett avsnitt som jag missat. Och det säger inte lite. Lynda la Plante har skapat serien och allt som La Plante gjort och som jag har sett har varit kanon. Det är inga våldsamma actionrullat som US-series utan gedigen engelsk socialrealism, inget romantiskt tjafs, inga pussipuss grejjer utan gediget hantverk på livets skuggsida. Se!

Jag citerar Dagens Nyheter 2; "Mannen som blev en drog - På tisdag fyller Bob Dylan 70 år. DN kultur firar genom att försöka förstå varför så många män blivit beroende av sin Idol", slut citat.

-"Jag kanske inte är en så inbiten "Dylanian" som cousin Randy i US men Dylan ligger mycket högt på listan", säger Syd i en kommentar. Nu skall jag åka till Skåne idag eftersom jag skall ha ett möte i Lund imorgon bitti. Hade tänkt ladda upp med en rätt gedigen hög med nya CD men nu kanske det blir en Dylanresa istället. Och på Peace and Love i sommar kan ni se herrn.

Jag citerar Dagens Nyheter 3; "Gissa om det firas i SW19 i kväll. Wimbledon är tillbaka i Football League, efter nio års kamp på den engelska fotbollens bakgårdar", slut citat.

Syd har berört detta ämne tidigare; Dvs hur engelska fotbollsförbundet och ett antal Yuppies stal Wimbledon, döpte om laget och flyttade alltihop till Milton Keynes och fick fortsätta på samma nivå i Ligan. Detta går emot all äkta fotbollskänsla. Milton Keynes tycker vi inte om och nu överväger jag att gå in i AFC Wimbledons fanclub. Och svensken Erik Samuelsson har varit kraften bakom.

Vi minns lirare i Wimbledon som Dennis Wise, ett tuff lirare som gick till Chelsea, som inte alltid var så behärskad i närkampsspelet, det finns en story om Dennis Wise´humör; om att han var en kille som kunde bli osams med sig själv i ett tomt rum.

Och om inte allt detta vore nog så seglar kanske ett nytt askmoln upp på himlen efter ett nytt utbrott på Island!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0