För ett ögonblick

blev jag riktigt orolig när jag hörde TV 4:s påannons om nyheterna för kvällen. Jag kanske inte hörde början men jag hörde något om en upptrappad konflikt mellan Sverige och Ryssland! Nu visade det sig vara ett bråk som rörde något så fullständigt ointressant som schlagerfestivalen - Euro Song Contest - eller vad det nu skall heta.
Det fasansfulla var att Erik Sade misstänktes för att ha stulit idén om några dj...a glasburkar på scenen.

Om inte det var nog så var det därefter ett stjärnreportage från filmfestivalen i Cannes där ett par, tydligen kända skådespelare, uttalade sig begåvat om någon animerad film och diskussionen handlade om huruvida en katt har sju eller nio liv. Det var så småmysigt så, och sååå roligt.

Om inte det var nog som kommenterade man därefter ett dramatiskt inslag i ekonomidelen om att det är svårare att byta mobilabonnemang i Sverige än i andra länder. Jaha.

Sedan tröttnade jag och satt mig och skrev detta istället. Och om inte det var nog så kommer jag att skriva lite mer;

Jag fick en fundering när jag var ute och sprang igår kväll; hemstadens stora sommarfest går av stapeln parallellt med Peace & Love. Skulle man inte kunna ringa till Bob och höra vad han gör på fredagkvällen före sin spelning på P&L på lördagen? Det kan hända att han säger nej, det kan hända att säger ja men är för dyr och det skulle faktiskt kunna hända att han sa "Yes and I´m affordable guys"! Det vore någonting det! Rydell & Quick "toppar" festivalen just nu! och dem mötte jag för övrigt i en dörrport i vintras - jag har för mig att de har en kvinnlig saxofonist och hon har säkert bra blås, lungorna pekade i alla fall rejält ut när man skulle trängas i den här dörren. Jag kanske såg fel men nog var det rätt mycket som var likt Silicon Valley där i dörren! Vad jag egentligen skulle säga var att dom gillar jag inte, Rydell menar jag nu.. Då vore det bra mycket bättre att Bob Dylan kom och lirade oavsett om han har en saxofonist med stora lungor eller inte med sig på scenen!

Jag blir så här negativ och cynisk, säger fru Syd, när jag blir för trött. God natt med er!

Och Sverige slog Tyskland i hockey-VM!! Ojojoj - nej visst ja, god natt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0