Jag fastnade lika förb****t framför

TV 3 och matchen Barcelona-Real Madrid ikväll, betydligt bättre idag än förra veckan trots ihållande regn och blizt och dunder. Jag hade nästan bestämt mig för att inte titta men så blev det en löprunda, att baka en pizza åt unga fröken Syd, en kopp te, titta lite grann på matchen, titta lite mer, göra upp en brasa och se hela matchen......jag som skulle göra så mycket annat ikväll.

Jag talade för övrigt med en kollega i Spanien ikväll, som berättade att dom klarar sig rätt bra där nere trots att arbetslösheten stiger och är väl snart uppe på en 20% sådär.
Detta med stigande arbetslöshet märker man inget av på Camp Nou; där sjunger de och är lika glada ändå över resultatet. Ja, jag tror nästan inte deras glädje är långt ifrån den glädje som många visade när Barack meddelade att Usama var död och begraven till havs i ett hafs- och det kanske var bästa sättet för att gjuta olja på känslovågorna hos hans supporters.

Men nu skall jag gå och lägga mig, men först kör vi tandborstning, sedan "Plankan" i 90 sekunder (bra övning), sedan en dusch och sedan, nej jag sätter inte på någon CD ikväll. Klockan är ju ändå 23,17............kanske en låt då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0