Klimatförändringar eller influensa däcker Syd?

Nu är det ett faktum att den stigande temperaturen däckat Syd. Först funderade jag på om det kunde vara något med klimatförändringarna? Oron över att jordens temperatur stiger med någon grad kan kännas överdriven men nu har min temperatur stigit med ett par grader och jag känner mig riktigt "down". Inte alls i form för vare sig joggning eller köksmålning.
Tur att det inte är en sådan här värmetopp som man också tror skall öka på sikt. Skulle min temperatur gå upp med en sex sju grader så skulle jag säkert inte vara piggare...

Men sedan kom hostan och fru Syd förklarade att mina teorier om klimatförändringar närmast liknande feberhallucinationer utan det jag hade var en typisk förkylning. Men njaaa riktigt säker är jag inte......

Nu hoppas jag att min hälsokurva är mer positiv än hälsokurvan är för jorden, det skulle kännas lite tungt att gå omkring med en temperaturhöjning på ett par tre grader i en 50-60 år. Sånt är tidsperspektivet för Klimatförhandlingarna i Durban nämligen så jag hoppas fru Syds teorier är rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0