Det smärtar ett Leksandshjärta

men vi får ändå lov att säga "grattis" till Brynäs. Det är nog tur för själ och hjärta att man inte brinner lika starkt för hockeyn numer; i ungdomen hade man knappt överlevt att se Leksand i allsvenskan och Brynäs på SM-tronen. Det är väl bra att ett lag från närområdet vinner och de har gjort det bra! Nu skall jag ta fram min Brynäströja och ta med den imorgon för att gratulera mina Brynäsare på jobbet! (Jag erkänner: Jag äger en Brynäströja, och jag vet jag skulle kunnat kasta den trots att det var en present men det har inte blivit så - man kanske är lite vek trots allt...)

Tack och lov är det så att ingenting så snabbt blir historia som idrotthändelser! Redan imorgon är detta historia och vi kan istället se fram mot nästa säsong för då kommer det att hända saker, igen.

Idag åt jag f ö lunch på äldreboendet i Fagersta. Tyvärr knäcktes jag av gamla skolminnen när det serverades risgrynspudding med saftsås! Och mina rysningar var nog befogade för jag hörde på Aktuellt ikväll att enbart 6% av landets skolmat uppfyller näringskraven på järn, D-vitaminer och andra små godsaker eller hur det nu hängde ihop. Bra var det i alla fall inte och det har jag misstänkt ända sedan första klass i grundskolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0