Tittar man riktigt noga efter

så kan man kanske se en liten rest av sommarens solsken på kroppen. Eller är det rost efter allt regn? När man åkte mellan Fagersta och Ludvika ikväll så pendlade temperaturen mellan 11 och 13 grader. Vindrutetorkarna gick som lärkvingar och träden hängde tunga som av snö.
Det kändes lite trist att inse att sommaren nog är över nu trots att den egentligen aldrig började.
Men det finns alltid glädjeämnen, säger Syd som alltid är en rejäl optimist, inte direkt alltid kanske men lite då och då i alla fall. Som till exempel att Syd fått biljetter till Lundell i höst, två konserter; en i Uppsala och den sista i Stockholm. Reason to be cheerful!
 
Sedan såg jag en riktigt bra film igår, som yngsta dottern fått tips om, den hette någonting typ "Världens snabbaste Indian". En ganska lågmäld film, med tanke och viss vänlighet, rekommenderas och en "reason to be cheerful".
 
Efter det lyssnade jag på Nils Lofgrens skiva "Old School" som är riktigt riktigt bra, den skall ni lyssna på så här i höstens inledning. Nu ljuger jag för er! Filmen slutade 23.33 och då stupade Syd i säng, skivan har jag lyssnat på i flera veckor och den har växt hela tiden och åtminstone ett par låtar skall med på den kommande jul-CD:n.
 
Annars upprepas det mesta tycker jag; Eurokris, Grekland, Breivik, Syrien men så plötsligt något som bryter mönstret och upprör en hel värld enligt löpsedlarna ikväll;  var det prins Harry som uppträtt naken? Jag tyckte rubriken sa så och om det är en "reason to be cheerful" låter jag vara osagt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0