Den 5:e februari år 2012 och 18 grader kallt

är det idag och yngsta dotter Syd undrade precis innan hon åkte till jobbet vad en man i sina bästa år skall göra en dag som denna. Riktigt så sa hon inte; det där med "en man i sina bästa år" la jag till själv för det låter ju rätt förhoppningsingivande.

Det är 18 grader kallt men jag tror det blir lite mildare vilket bäddar för en längre löptur idag. Jag håller på att avsluta boken "Born to Run" som ni säkert noterat från tidigare inlägg och förstått att det är precis så; människan är utvecklad för att springa. I och för sig mest på savannen där det sällan är minus 18 men i alla fall liksom, det blir en löptur idag om inte fru Syd lägger in ett veto typ: "Du är inte klok, du skall inte springa när det är SÅ HÄR kallt" -med tillägget "Du blir sjuk". Och då svarar jag att jag springer inte så fort när det är så här kallt. Å andra sidan tycker jag mig ha märkt att jag inte springer så fort överhuvudtaget f n, den här långvariga hostförkylningen (inte höst utan just host) tog hårt på konditionen.

Det var inte 18 grader kallt i England igår men väl snö på flera av fotbollsplanerna. Just idag, den 5 februari 2012så möts Chelsea-Manchester United på Stamford Bridge. Spännande! Hur går det då? Jag tror det talar för MU men Chelsea fomerar ett delvis nytt lag idag och kan, kanske, överraska. Managern Villas-Boas riskerar att hamna i kylan om Chelsea förlorar idag. Abramovich börjar tröttna och då brukar Managers hamna i kylan oavsett om det är minus 18 eller inte.

Tillägg nu ikväll: Vilken match! Helt otroligt! Nu hade Chelsea 3-0 en bit in i andra men men 3-3 med bud på fler mål! Ojojoj! Jag kan dessutom meddela att löpturen tog 1 timme 11 minuter och 7 sekunder, någon sekund skall vi väl kunna plocka på sikt...

18 graders kyla hindrade inte demonstranterna i Moskva igår, protester emot Putin och demonstrationer för Putin och inte lär - 18 heller hindra våra finländska vänner att rösta i presidentvalet, eller som man skulle kunna uttrycka det i sär skrivningarnas rike; fin ländska vänner att rösta. Det var en bra artikel i DN i fredags om just särskrivningarnas allt mer ut bredda an vändning. Ingen språk polis utan mer en be skrivning om hur tokigt det kan bli.  

Jag brukar lyssna lite på Tengby/Mannheimer på söndagsmorgnarna och idag spelade de en låt med Peter Wolf, han försvann ut i mediakylan (inte riktigt men i Sverige i alla fall)efter J Geils Band och har aldrig kommit i den kommersiella stugvärmen igen. Miss tänker att han kan vara stor i New York, vilken Miss som tänker är dock en oklar fråga.

Nu börjar fru Syd göra sin frukost hör jag så då skall jag överraska med en kopp kaffe och ett förslag på att få spela "Achtung Baby" med U2 så här på söndagsmorgonen den 5 februari 2012 där det nu bara är -11 och mina kära löp skor har att se fram emot ett löp pass. Och om fru Syds reaktion blir som på filmen nedan vet jag inte, får väl se... Till ägg nu ikväll: Nej så reagerade INTE fru Syd men nästa söndag kanske?..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0