Estelle, Silvia, Ewa och Mary

Det låter nästan som en fyrbackslinje i ett damlag eller som ett stafettlag på 4x 400 meter från USA. Men nu har jag lovat mig själv att inte raljera över det här med kronprinsessans födelse utan se allting från den positiva sidan;

Jag tror faktiskt att det är så som man hör och läser, att lyckligare föräldrar har aldrig funnits. Vi andra, alla andra föräldrar, var också lyckliga men inte SÅ lyckliga.

Barnmorskan har uttalat sig om att det hade varit SÅ fantastiskt under själva förlossningen, det tror jag också. Plupp, lite grann så där och så var Estelle, Silvia, Ewa, Mary född. Tänk ni andra mammor som kämpat och låtit smärtan nästan ta överhand. Ett litet plupp bara, så måste det nog ha varit om det skulle vara SÅ fantastiskt

Sötare baby har heller aldrig  funnits , nu har jag inte sett madame i fråga, men säkert är det så. Herregud med sådana gener kan det väl inte bli annat. Tänk bara på morfar som exempel, det är en kille som inte "går av för hackor" det.

Herman Lindqvist hörde jag på radion ikväll. Opassande namn tyckte han. En svensk drottning borde heta något svenskt´tyckte Herman. Nu borde Herman veta att när Estelle Silvia Eva Mary blir gravid, tänkte jag nästan skriva, men jag menade myndig då kan hon bestämma att hon vill ha ett annat tilltalsnamn och man kan faktiskt byta också. Ewa klingar väl svenskt?, ta farmors namn vet jag; Min damer och herrar; Sveriges drottning!; Ewa Westling hertiginna av Östergötland! Det blir väl svenskt så det räcker till. Nej Herman är lite för konservativ tycker vi i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0