Igår kväll vid 23.22-tiden ungefär

somnade jag till slut med ett "skadeglatt"? skratt ringande i mina öron; "Nu får du allt omvärdera dina åsikter - haha" lät det på flera håll i familjen tyckte jag mig höra.

Vad var det då som framkallade denna glädjestund för familjen? Jo, innan jag ställde klockradion så tyckte jag mig höra en rätt bra låt på radion som JAG ville höra klart på. Det var klar country-rock med vass gitarr som skorrade rätt så bra. Rösten kände jag inte igen men helheten lät rätt så bra.

Sedan kom då avannonsen: "Det vi hörde var Jill Johnsson!" Det var då familjen tyckte att nu fick Syd! Ha Ha, nu minsann! Jätteroligt!

Men till mitt försvar anförde jag att jag egentligen aldrig varit JJ supporter men å andra sidan inte haft så starka aversioner mot hennes musik. Hon var väl i Nashville och jag undrar om inte den här låten kom från den sessionen. Allt hennes Sommarprogram häromåret var en katastrof, så var det! 

Mina argument tog dåligt. Vilken senvinter jag haft; först köpte jag en jazzskiva (som ingen vill höra) och sedan JJ fan. Tungt för en rockman dressed in black........

 Men nu när jag Googlar om något lämpligt klipp på artisten ifråga så verkar det inte vara rösten hon är mest känd för.

Nu smyger jag med klockradion för att inte framkalla fler skratt så här på nattkröken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0