Långvård, löpning och Seattle Rock

Syd James "praoar" inom långvården numer, lite extra sådär på helgerna. Det finns en grund till detta men den lämnar jag därhän men lugnt kan man konstatera att inte blir man direkt uppiggad* av att vandra runt i korridorerna. Jag har dock "hittat" en tant som man kan skoja lite med, hon tycker att det skulle behövas fler snygga killar :)!! hos dem, man skall ta till sig beröm även om konkurrensen på långvården inte är så hård. Jag brukar kontra med att jag ser hellre flera snygga tjejjer, precis som Maj-Britt, Valborg och dom andra som sitter där runt bordet.


Klockan är 21.00 och i eftermiddags  bestämde jag och "Maja" 85+ någonting att vi skulle sticka iväg på dans, just nu vid niotiden. Och vi var överens om att den där träningsoverallen som hon gick omkring i inte passade på dansen, nej bättre upp skulle det allt vara! Tänk att få upp tanterna - låta dem skaka loss till Pearl Jam - välta rullstolarna - kasta kryckor, rullatorer och annat skräp och slutligen spräcka hörapparaterna med för hög volym på rockmusiken! Och slippa höra någon tant sitta med en cittra och sjunga psalmer - där går gränsen även för Syd. Kan ni tänka er något mer deprimerande?

Den blev ingen dans ikväll men nu håller jag på med min Seattle-CD som jag blev "ålagd" att göra nere i Holland där bland alla Spur som ni minns! Ni skall få skivlistan snart. MF skall flytta till Seattle och behöver en update! Någon mer som vill? - hör av er till Syd - jag bränner så gärna! Jag tror jag skall skicka ner en till långvården också! (Listan ligger längst ned efter YouTube klippen!)

Och jag kapade 2 minuter till på min "nya" löparvända; 1.07.00, kände mig stark, kanske kan lunch tre dagar i rad haft en effekt? Njaeee

Lyssna nu på låtarna som kommer här: Först skall vi få igång tanterna mot alla naturlagar och odds! Pearl Jam var det!

Sedan lyssnar ni på Band of Horses!

Nu ladies på långvården: Vrid upp volymen! Släng rullatorn!





Min Seattle Rock CD: Neil Young är inte från Seattle men på denna skiva kompar Pearl Jam från just S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0