Rapport 3 från Utrecht, lördag kväll 19.01-19.17.30

Nej det körde ihop sig, det blir ingen fotboll imorgon. Min nya väns och min plan sprack här ikväll. Den var ju helt klar, på ett ungefär i alla fall, men det visade sig att de 50% som saknades inte alls hade tänkt som våran plan var tänkt.
Men på vägen hem ikväll såg vi i alla fall Utrechts hemmaarena.
 Den såg så trevlig ut där i strålkastarljuset och runt om åkte de små holländarna och holländorna runt på sina små vita skridskor, positivmannen spelade och var allmänt positiv, ballongerna flög runt i luften, barnen vara glada, handlaren sålde korv och det var såå myyyysigt alltihopa. Ja jag vet att jag överdriver lite men ungefär så var det kanske inte heller om jag nu skall vara helt ärligt.

Mässan har jag varit på; hela dagen, och till skillnad mot igår då två fasta mål mat höll på att ställa till det så har den här dagen gått i motsatt riktning. Vi delade en halv mazarin vid 11-tiden jag och en annan kompis, och sedan en till vid 16.30-tiden. Mazarin alltså, med samma kompis.

Man träffar ju så många människor på mässor och jag berättar hur bra allting är! Ni skulle bara veta hur bra vi har det i Sverige och framförallt i hemstaden. Det ÄR SÅ bra!
Sedan, rätt vad det är, då får man höra att Manchester United vunnit, Chelsea förlorat och då känns det lite annorlunda på något sätt.

Ni undrar om tågen? Jodå 19.12:an från Groek kom in i tid på Spur 8 och samtidigt rullar 19.08 (lite försenat) från Amersfoort in på Spur 17, det börjar blir slitet det där Spur 17 för det är då ett förfärligt åkande på det spåret hit och dit.

Nu skall vi alla gå på något ställe! Och se om vi ser någonting! Som en enda stor familj (man blir lätt en familj så här på mässan). Jag skall bara kolla så att 19.17 från Grötingen hinner komma, jodå det skymtar där bakom Spur 3.

Nattrapport kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0