Rapport 6 från Utrecht söndag e m 16.51-16.59

Snöslasket står som spön i backen och temperaturen pendlar kring minusstrecket. Jag har förstått nu att Holland har samma problem som Sverige. Det ÄR tågkaos här också så snart det blir lite kallt och kommer någon centimeter snö. Inställda tåg, krånglande växlar, olika aktörer skyller på varandra och allt är egentligen sig ganska likt. Nu snöar det som sagt lite grann och det är väldigt lugnt på Spuren när jag kollar ut.

Mässan som Syd´s kompis varit på är nu över, det har varit ganska bra. En av de mest minnesvärda stunderna och bestående minnena blir en kommande Dorpsfeest. Kan man motstå något som "Dé mogelijkheid om kennis te maken met Amsterdam en zijn bewoners. Wij zorgen dat je je thuis voelt! Ledereen us welkom!" ? Nej det kan man inte!

För er som inte kan holländska som vi andra så betyder det något i stil med. "En möjlighet att åka till Amsterdam och lära känna dess invånare, (det där med "maken" har jag inte fått till riktigt men endera skall maken med eller så är det tvärtom) Vi sörjer för allting, ja ,ja  och läraren är välkommen" (det är också oklart vilken lärare som åsyftas).

Nej mina vänner nu väntar löpbandet! Och pulsmätaren skall inte kopplas in!

Hörde precis att Whitney Houston dött. När Michael Jackson dog var jag också i Holland eller möjlighen Belgien. Se aktuellt blogginlägg från den tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0