Ingen "naturlig förklaring" - det är nog tur det!

Portugal slog Tjeckien i första kvartsfinalen i EM och till det finns det en naturlig förklaring; Portugal var bättre!

Sedan blev det nyheter och det berättades om att säkerheten höjts vid de svenska kärnkraftsverken efter att man hittat sprängmedel vid Ringhals tror jag det var.
Efter analys hade man konstaterat att det var sprängmedel som satt fast på en truck som var på väg in i en säkerhetszon och där en bombhund sniffat upp det misstänkta. "Det finns ingen naturlig förklaring varför sprängmedlet fanns på denna plats" förklarade den intervjuade polisen. Och tack för det, annars hade åtminstone jag blivit betydligt mer oroad.  Tänk om att det var naturligt att åka omkring med sprängmedel i de svenska kärnkraftsverken; "varje truck har ett paket sprängmedel med sig, det är den naturliga rutinen" skulle polisen då ha sagt.  Bevare mig väl!

Sedan blev det lite pedofilhärva i Dalarna där Svea Hovrätt slagit fast de tidigare domarna mot själva huvudpedon och hans tantpedon som laddat mer barnporr. Till det finns ingen naturlig förklaring heller men det var roligt att notera att en dömd har fått sitt straff förkortat från 75 dagsböter till 50 dagsböter. Enda naturliga förklaringen till det är att reporten kanske trodde att böterna betalas med "långsjalar" (Slangopedia: Långsjal. ... Tusen kronor (eg. en tusenkronorssedel).

Jag blev så inspirerad av mig själv i veckan så jag tog och beställde en ny CD med Gianna Nannini. Det är väl första gången som man provar att köpa en CD med Italy made music på en 25 år. Lite för smörigt, även om det finns ett par vassa låtar. Med få undantag är det ingen bra rockmusik som man åstadkommer nere i Europa, då tänker jag på kontinental-Europa. Tyskland har åstadkommit en del, Holland något band, Belgien ett eller annat men i övrigt?
Jag vet inte om det finns någon naturlig förklaring men inte är det mycket till rejäl rockmusik som Frankrike, Spanien, Schweiz, Österrike, Ungern osv åstadkommer. Endera är det fransk dragspel eller någon som sitter och joddlar på någon alptopp och det är inget som Syd direkt "går igång på".

Timmen är sen; bäst att lägga sig annars blir man väl övertrött och börjar joddla själv där i sänghalmen och det tror jag inte fru Syd skulle uppskatta. Inte speciellt mycket i alla fall.

Tror jag i alla fall men man vet aldrig, lät jag så här så...



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0