Länge sen Gianna!

På lördagsmorgnarna brukar jag lyssna lite på P4 och höra på när man svarar på frågor i "Ring så spelar vi" och där en man inte riktigt fick ihop ordet till ett träd fast han hade S, ÄLG, -ja vad blir det för träd då upprepade programledarinnan; Du har  S, och du har ÄLG vad blir det då? Nej att det skulle bli trädet "SÄLG" tog tid, jag minns knappt om inringaren fick ihop det.

Det var inte han som önskade "Bello E Impossibile" och jag vet knappt i vilket program heller för att efter att ha sovit väldigt lite i veckan och varit väldigt pigg igår kväll så vaknade jag "utsövd" vid 06.30 tiden. Ut efter tidningarna och efter att ha ätit frukost, läst NLT, DN, SvD och Dagens Industri drabbades jag av stora trötthetsskälvan. Jag sjönk ner i "musikstolen", satte på U2 och lyssnade trodde jag, men insåg att jag missat det mesta och klockan var 10.30 när jag kom till liv igen! När jag åter styrde stegen mot köket för kaffe och slog på radion på nytt så hörde jag just "Bello E Impossibile". Fru Syd hade vaknat under tiden och vi konstaterade att det var länge sedan vi hörde Gianna Nannini!

Eftersom jag hade vårddag  i Fagersta idag så passade det att leta fram den gamla CD:n som står under "N"  ladda på maxvolym i bilen och dra iväg. " I Maschi" hann knappt rulla ut innan en äldre herre rullade ut sin bil från ICA parkeringen, utan någon som helst hänsyn till att han körde rätt ut på huvudleden och att Syds reaktion räddade honom från att få en Volvo i sidan. Mitt i "Profumo" bromsade jag max, tutade upprört (vilket jag ytterst sällan gör skall sägas) och konstaterade häpet att mannen lyckades korsa hela huvudleden medan minst tre andra bilar stod på bromsen och jag tänkte att det kunde ha blivit ett riktigt "Avventuriera" det här.

Det är inte roligt att sitta vid en sängkant och se någon korthugget andas 40 andetag i minuten och veta att det inte går att vända; det är inte "Bello" men väl "Impossibile". Ja i äldre äldrevården är det långt till Giannas sånger om "Fotoromanza", ingen "Latin Lover" gör något intåg där utan om det är något som någon kan säga överhuvudtaget så är det som Gianna sjunger på spår 7 mest "Bla Bla". Sorgligt är det! Rejält sorgligt till och med!

Studentfirande med lövade bilar var det i Fagersta, regnet strömmade ner och en av studentdamerna tänkte inte på att en baksida är någon annans framsida när hon lyfte på studentkjolen, drog ned det som bör dras ner och fyllde på nederbördsmängderna. Av gången att döma så var det inte regnvatten som intagits, inte var det speciellt "Bello" heller.

Färden styrdes hemåt, Gianna Nanninis CD "Maschi e Altri" körde jag en gång till. Riktigt bra är den! Drygt 20 år gammal och jag minns att Randy köpte den också, hos Ingemar i Borlänge, och tog med den hem till "America" (Spår 3). Och så tryckte Syd ner gasen och tänkte på Giannas bror som var Formel 1-förare en gång i tiden.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0