Midnattssolen har gått i moln

Syd tog sig en liten tur upp till Luleå idag. Jag kom iväg som sagt eftersom jag undvek flygsanktioner från "säkerhetsrådet" häromdagen. Såg fram emot att få möta midnattssolen och sitta vid Lule älv och slåss med myggen medan solen stod högt på himlen hela natten. Nu är det inte riktigt så för sommaren har även försvunnit uppe i Norr! Jag kan upplysa om att det gick alldeles utmärkt att åka skoter i helgen mellan Björkliden och något annat liden eftersom "hä ha varst kallt på fjälle". Dessutom fick de 40 cm nysnö däruppe i fredags.

Någon midnattsol har jag inte sett till för molnen ligger lågt även här, och regnet ännu lägre, så lågt till och med att det ramlar ner på marken. Myggen frös nog ihjäl den gågna helgen så sammantaget är det nog en typisk svensk sommar 2012 även i Lule.

Jag har träffat "finfolke" uppe i norr och eftersom jag förstått att en av dem är helt ekonomiskt oberoende för resten av livet (även hustrun och barnen) så undrade jag: "Alla vill vara ekonomiskt oberoende och om man nu verkligen blir det vad drömmer man om då då?", undrade Syd som sagt.
- "tja int ä dä nån större skillnad, je har köpt mig en finer bil och lit skog men jag lev på sam sätt som tidigare".

Det var skönt att höra för då kan man jobba på precis som vanligt och låtsas att man är lite ekonomiskt oberoende för "dä ä ju änd int nån större skillnad".


Mysbild från Luleå; en piketinsats bredvid hotellet 20.47 för att vara exakt på ett ungefär.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0