Nu får det allt ta och bli regn imorgon

nu när jag ägnat hela fredagskvällen till gräsklippning! Till och med kört dubbelkommando; två gräsklippare! Nej nu skojar jag lite mer er! I och för sig två men inte samtidigt..

Hur som helst så tänkte jag nu efter gräset avsluta fredagskvällens uteverksamhet med en löptur! Men det blev inte så bra - det blev som när FN.s säkerhetsråd brukar sammanträda: Någon lägger in sitt veto! Det värsta var att mitt eget "säkerhetsråd" var helt enigt och då får man passa sig annars hotar sanktioner! Det kan bli både flygförbud (och det går ju inte eftersom jag skall till Luleå på måndag) och ekonomiska sanktioner - de fryser ens banktillgångar ( och det går ju inte heller får då kan jag ju inte ens köpa en kopp kaffe).

Nej, när Säkerhetsrådet är enigt då får man både passa och anpassa sig. Tänk bara på hur det gick för den där killen i Libyen, Kaddaffi, när han mopsade upp sig mot ett enigt säkerhetsråd. Så har moppsar man inte alls!

Nu har jag efter medling förhandlat mig till att köra Plankan, några armhävningar och situps. Jag kan ju i och för sig förstå säkerhetsrådets beslut ikväll; sent fredag kväll då skall man dricka lite vin och inte springa runt på någon löparstig som en annan vinthund.

Plankan; 3,40 är målet ikväll; jag testar nu! Hold on!

Fasiken också jag kroknade på 3,22, inte bra. Nu testar jag igen, minst 2 minuter ytterligare ska vi klara om vi tar iiiii och inte geeeer oss såååå läääääätt.

Ja det gick men nu blev jag trött.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0