Ralf och Glenn fick träffa Syd James!

På tåget från Arlanda idag stötte tre fotbollsGRABBAR samman! Ralf Edström och Glenn Hysén på väg till Vansbro fick träffa Syd som var på väg till Borlänge.

Vi började förstås prata gamla fotbollsminnen, de EM och VM som vi upplevt tillsammans. I och för sig kanske rollerna har  varit en aning olika, med betoning på aning. Ralf respektive Glenn var på TV när matcherna gick medan jag såg på TV när matcherna gick. Men å andra sedan tror jag att jag såg mer; repriser till exempel, eller slow motion sekvenser, det får aldrig spelarna göra, det har Ralf och Glenn missat!

Sedan började vi spekulera i kommande EM: Hur kommer det att gå för Hamréns mannar?

Ralf; "Jag tror det går bra, de går vidare från gruppen".

Glenn; "Jag tror Sverige går till semifinal"

Syd; "Första matchen avgör"

Ralf och Glenn: "Du har rätt Syd, vi får inte förlora första matchen men vi har en bra chans"

Syd; "Första matchen avgör" (lite tjatigt kanske)

Glenn och Ralf: "Perfekt för Sverige; Ukraina pressade av publiktryck, England har halva laget skadat och när vi möter Frankrike har de bråkat internt i två veckor"

Syd: "Ni kanske har rätt pojkar men kom ihåg vad jag sagt"

Glenn och Ralf: "Första matchen avgör - vi får inte förlora den - det är sant som du säger Syd"

Sedan skildes våra vägar i jämnhöjd med Säters järnvägsstation och då kom jag att tänka på en match som jag spelade med det gamla klassiska IFK Grängesberg mot Säters IF; Jag var på väg att lyckas med ett perfekt genombrott i mitten, jag såg exakt var jag skulle sätta bollen och precis då fick jag benen undansparkade från två håll.  Det slutade med en frispark och att jag blev utvisad. Herregud hur de dömde på den tiden; det måste väl en domare förstå att man måste få ge bensparkarna en rejäl snyting.

Det fick man inte! Flera år senare träffade jag en Säterbo som sett den matchen sådär en 10 år tidigare, han mindes situationen och han förstod minsann att Syd blev rejält förbannad.

Så kan minnena gå när tre fotbollsgrabbar möts på ett tåg i Sverige, i Europa, i Världen, i Dalarna.



Ralf Edström och Glenn Hysén.Bilden godkänd att publiceras av herrarna.
Photo: Syd James Mobile Sports Photo Gallery


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0