Möten i veckan

Jag mötte en dam nu på morgonen här på hotellet. Hon satt där bland en rad morgontidningar och jag frågade om jag kunde ta Dagens Nyheter. Det går bra, sa damen, men läs inte såna där tidningar!  - De skriver bara osanningar och speciellt om det står om utlandet.  -Jaha, och vad läser du själv då undrade Syd med sin mest försynta röst. Damen visade upp en tidning typ "Jönköping Nu!" eller ungefär så. -Här står sanningen och trevliga saker, sade damen medan jag knallade iväg med min DN. Damen fanns kvar efter frukost, jag misstänker att jag mötte en fundamentalist med hårknut och bestämda anletsdrag. Nej jag frågade inte om jag fick ta ett kort men det gjorde jag vid ett par andra möten i veckan.

Mikael Blom träffade jag på Drottningsgatan i Stockholm. Varfär inte ta upp några gatumusiker till lokala stadsfesten i sommar. Det kunde kompensera en del för både Rydell och Quick som säkert dyker upp i år också.

Let me introduce to you; Mikael Blom en dag i Stockholm:




Sedan gick färden vidare och jag träffade ett antal supportrar till Malmö FF som satt på sig årets nya supporterkläder för att visa sin tilltro till den kommande säsongen. Tror jag i alla fall!



Spännande möten var det under alla omständigheter. Och imorgon är det sommartid. Så skönt; då ringer klockan 04.30 istället för 05.30 så att säga. Men sommar är det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0