Rätt låt vann

Enligt samstämmig uppfattning i familjen och ett litet påbjudande påbud; Hördu Syd kom hit och lyssna nu så att du åtminstone vet vilken låt som vann.

Det vet jag nu: ett ögonblick,  Euphoria med Lar nej Loreen var det. Sedan lyssnade jag faktiskt lite till och tycker nog trots allt att Ranelid var ganska bra,  sin provokativa utstrålning till trots.

Igår var jag riktigt ambitiös; två löppass! Det första på morgonen mellan 07.00 till 07.40 uppe i Tällberg där jag tillbringade ett dygn och sedan tyckte jag att jag kände mig ganska pigg när jag kom hem: fint väder och ingen i familjen hemma. Jag kör ett pass till! Det gick bra, jag svepte den långa uppförsbacken i hyfsat tempo och lite till sedan började jag märka att jag inte alls var så pigg längre. Klart var att jag nog var ganska trött egentligen så jag  kom in i ett tempo där en mötande person skulle kunnat ropa; "Hördu Syd! Ta längre steg! Och oftare!" Jag skärpte till mig och jag kom hem i hyfsat tempo. I förhållande till bentempot var hjärttempot högre vilket var ett tecken på att det nog hade räckt med ett pass igår. Men som ni vet; "Det som inte dödar - det härdar" och det gamla citatet från Grängesbergs filosofiska idrottsutövare; "Kröppfaen ska lära sig vem som bestämmer".

Det händer mycket i världen; Ett år sedan tsunamin slog till mot Japan. Isländska bankirer och politiker som nu åtalas efter Islands finanskollaps för några år sedan (det köpte ju till och med West Ham United och höll på och förstöra det laget också). Grekland har fått lån och avskrivningar. Problem med ormar i Everglades i Florida. Fick ett mail igår från en kompis därborta;

Hej Syd!
Här kan du se hur glupska ormarna kan vara. Ormen har svalt en hjort.
Naturreservatet Everglades har problem med djur(ormar) som inte hör hemma i området. När ormarna blir för stora att ha i hemmet så slänger de djuren ut i träskmarkerna.
För övrigt är allt bra.



Trevligare kan man ha, sedan har jag andra bilder där man ser ormens mage uppsprättad med hjorten i dess helhet. Men att spara alla dessa bilder är inte gjort i en handvändning så det får vara.

Familjen börjar vakna till liv: döttrarnas Syds kusiner är här så nu är Syd i verklig minoritet. Då ligger man lågt och visar intresse för Melodifestivalen och sympati för shopping. Själv drar jag mig mot mitt extraknäck inom långvården och jag tror nästan jag kör lite Ranelid idag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0