UPS på plats

Av en ren tillfällighet hittade jag en liten lapp som låg utanför dörren när jag kom hem ikväll. UPS? Den första tanken var; Vad kan dessa UPS:are tänkas vilja Syd James? Man brukar ju mest se UPS (United Parcel Serivice har jag för mig att det står för) på filmer från USA;
Jag tänkte på att när till exempel någon i familjen Sopranos får bud med UPS brukar en viss nervositet sprida sig i hela familjen och någon underhuggare kallas in för att öppna paketet. Mina tankar gick i samma riktning men jag insåg snart att det inte fanns så många likheter mellan mig och Sopranos. Jag behövde nog inte frukta att det var en bomb, hot från någon maffiagrupp i New York eller en delgivning från FBI. Tänkte annars att någon granne kunde komma och öppna paketet.

Nu var det ju dessutom så att något paket inte kunnat levereras eftersom ingen Syd varit hemma utan lappen informerade om att nästa leveransförsök skulle ske på måndag. Vad kunde det då vara som var SÅ viktigt måntro? Knappast någon bokklubbsbok, allra minst med tanke på att jag inte är med i någon bokklubb för jag vill ju gynna den lokala handeln. Har jag gått med i någonting annat och fått någon otroligt värdefull premie kanske? Nej det kunde jag inte heller påminna mig, jo kanske förresten, sa jag inte "ja" till någonting häromdagen måntro? Nej det var ju Jehovas Vittnen som vi hade här och ringde på och där sa jag mest nej, det är jag säker på. Och något "Vakttornet" med bud skickar de väl knappast ut.

Utmätning, delgivning, bild från någon fartkamera? Herregud (nejdå jag blev inte djupt religiös i veckan när Jehovas budbärare var här som sagt) så många tankar som jag hann med innan jag precis nu kom på exakt vad det är - på ett ungefär i alla fall. Och på måndag kommer det!



object width="420" height="315">



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0