Vad händer idag då?

I morse ringde telefonen vid 07.20 tiden och eftersom jag var uppe sedan en stund så svarade jag snabbt och möttes av en förvånad röst i andra ändan; - Va är du uppe så här tidigt?........

Nu har jag kört tvättmaskinen, dammsugaren och CD-spelaren i rask takt. Typiska "ungkarlsysslor" så här när man är "gräsänkling" (vilket gräsligt ord) något dygn då fru Syd är på s k vift.

Sedan ringde telefonen igen och det var det svärmor som undrade om jag var vaken. Jag skröt lite och berättade att jag redan kört ett par tvättmaskiner, mattorna skakade och dammsugaren på högsta sugkraft. Svärmor är inte lika modern som Syd utan undrade om inte detta kunde göras av någon i familjen :).  

Annars kan man notera att SM i ordvitsar går av stapeln idag. Ordvitsen har man vuxit upp med och jag märker att arvet går vidare. Dock inte uppskattat av alla. Men jag ser ingen vits i att åka till Stockholm för denna tävling. Då hade jag hellre ställt kosan mot Leksand som har ny ödesmatch idag. Vinna eller försvinna.

SM i ordvits var det: nu tycker ju inte vi att sådana där skämt är så roliga. Som sådana där skämt som: -Du, Glenn är sen! - Hy sèn då? eller sådana där andra skämt som - Du den där lilla killen där borta som ser lite klen ut vem är det? - Det är faktiskt min kortison...  Nej sådana där skämt skriver man inte om och inte heller sådana skämt som att: Nu skall jag fråga Stevie Wonder om hur han ser på saken!

Och idag börjar fotbollsallsvenskan. Då passar det ju bra att notera att fotbollsspelarna i Solna är väldigt hälsosamma. De är Råsunda!

Nej sånt där tycker vi inte är roligt. Jag försökte se en Harry Potter film igår men det gick inte, jag somnade och jag kom istället att tänka på Harry Smith. Ibland är associationskedjorna långa och märkliga. Suck.

Nu drar vi mot hemtjänsten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0