"Dirty Dancing" blev det

med mestadels damer i publiken, ja det var inte helt kvinnodominerat men lite av "Ladies Night" var det när Syd tillsammans med fru Syd bevistade omnämnda arrangemang på Chinateatern i Stockholm den gågna helgen.
Jag kan sträcka mig så långt att jag kan hålla med om att det var duktiga dansare på scenen och att de hade vältränade ben, nu vill jag för tydlighetens skull säga att det inte var jag själv som noterade detta utan damerna i vårt sällskap.
Vänta ett ögonblick, fru Syd säger någonting..- Vadå, var det hans ben ni pratade om? Nåja, inte riktigt min grej med denna föreställning kan jag säga.

Hela helgen gick i dansens tecken, inte nog med att det var Dirty Dancing på lördag kväll, på hotellet hade Svenska folkdanssällskapet riksting i dagarna två och tror ni inte att de drog igång med en hambo redan till frukost på söndag morgon? Jodå minsann, det gjorde de.  Och någon annan dans där de for runt som skottspolar hit och dit. Till ackompanemang av ett tvåradigt dragspel! Huvaligen vad man blir utsatt för i denna grymma värld.

På tal om grym värld så har ni säkert hört talas om mannen i Gävle som blev riven av en björn i helgen, säger han själv. Nu tror ingen annan än han själv på björnattacken, rivmärkena är för smala och inte så djupa som de blir av en björn, säger björnrivmärkesexpeterna som uttalat sig. Inga spår efter björn på den plats där striden stod och nu har polisen lagt ner sin förundersökning. Frågan är vad polisen hade förväntat sig om de fortsatt sin förundersökning; skulle de söka efter en misstänkt björn? Efterlysa björnen? Anhålla björnen i dennes frånvaro? Jag vet inte vad jag skall tro om björnen, om mannen tror jag att han var ute i skogen i helt andra avsikter. Han hade nog tänkt sig lite Dirty Dancing där i buskarna men partnern var inte alls med på noterna utan tog naglarna till hjälp för att komma loss från mannens björnkramar. Så tror jag det var! Och inte tyckte jag hans ben såg speciellt vältränade ut heller nu när de visade rivmärkena på TV ikväll.

En som gärna visar upp sina vältränande ben är Rysslands återvalde president Vladimir Putin, han svor nu presidenteden för tredje gången och kan säkert bli sittande på posten i ytterligare 12 år (omval) om inget annat välter den ryska björnen under tiden.

Val har det varit i både Grekland och Frankrike och nu har man tröttnat på att spara i både Grekland och Frankrike. Nu skall vi ha tillväxt heter det. Finansmarknaden ligger och lurar, och det vet vi; man skall inte väcka den björn som sover, så det gäller att hålla finansen lugn. Syd säger det igen; om vi flyttar 30 miljoner jobb till lågprisländer då blir det många arbetslösa varifrån man flyttat jobben. Så att satsa på den här lågprisimporten är nog bara att göra sig själv en riktig björntjänst. Och det blir tufft och tuffare, man kan bara konstatera att livet är inte en dans på rosor. Sedan må det vara Dirty Dancing eller hambo, det blir tufft vilket som.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0