En riktig "mutterlera" men Syd löser Greklandskrisen

Jag tror jag nämnt det förut men i ett tidigare liv, ja nu pratar jag inte om reinkarnation, utom i ett annat yrkesliv så hade jag en "klient" som när det rörde till sig riktigt ordentligt och stressen var påtaglig - då blev allting som en riktig "mutterlera". Ordets ursprung är i övrigt ospårbar!

Ikväll kom jag hem så jag kunde se Rapport vid 19.30 och då tänkte jag; herregud vilken mutterlera det har blivit av alltihop, men Syd har nu lösningen.

1. Grekland skall ha ett nytt nyval som man sa på radion, ett nytt nyval, så nu blir det rörigt ett tag till. Finanserna är i botten, ingen ser någon utväg men det gör Syd James eftersom

2. företagen som sysslar med personlig assistans gör stora vinster på skattepengar, ja ni börjar förstå nu. Man gör om hela Grekland till ett företag med idel personliga assistenter och så åker de ut i Europa och assisterar andra behövande människor. Fem greker per åldrad tysk, vilket klipp! Skattepengarna bara rasar in, grekerna får jobb, tyskarna omvårdnad och alla blir jättelyckliga. Nu får man dock se upp så det inte blir som i Göteborg där den personliga assistans som erbjöds där inte var av den sort som socialstyrelsen rekommenderar!

Men nu skall ju Socialstyrelsen läggas ner å andra sidan föreslås det, 12 olika myndigheter inom vårdsektorn skall bli 4, och om det tycker man inte på socialstyrelsen. Nu skall erkännas att jag tappade fokus en stund där på nyheterna och hur det nu var med den där mannen som tände eld på sig själv hade med socialstyrelsen att göra eller inte låter jag vara osagt. Han fick dock personlig assistans den där mannen som hade eld i baken.
Snacka om att bränna sitt ljus i bägge ändar.

En rekommendation har dock Socialstyrelsen fått mig att anamma: 6-8 skivor om dagen! CD-skivor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0