Syd buggar med kungens fru, nästan i alla fall..

Så har Syd ånyo varit iklädd fluga och frack för Andra gången i sitt liv. Det får inte bli någon  vana det här för hur dkulle det se ut om man gick lite typ Halloweenklädd hela dagarna? Festen var  i Stora staden och männens bröst var dekorerade med allehanda band och medaljer. Vad kvinnornas dito var dekorerade med kan jag inte uttala mig om även man  om (självklart inte Syd -)  kunde titta långt ner i de djuuupa urringningarna. I år hade jag bordsdamer som var både lysande och kanonbra. Förra året var bordsdamen mer på lyset och blev mer  typ kanon på nattkröken.
 
Jag funderade ett tag innan festen om jag skulle hänga på mig mina medaljer och ordensband, men "nej" sa fru Syd det gör du inte. - "Du kan ju inte gå omkring med klubbnålar från en massa engelska fotbollslag och knyta en Crystal Palace- halsduk snett över bröstet". Jag gav med mig!
 Mat fick vi också och det var tur det, man kan ju inte leva på Champagne allena, nu hade jag i och för sig fikat en gång under dagen.
 Kungen var på plats, fru Kungen också och jag hade en liten plan att bjuda upp henne på en bugg men det blev fru Syd som fick bugga där i Stockholmsnatten, och man har ju rytmen i blodet så det gick ju galant, ja t o m fru Syd tyckte att mina danskonster var imponerande, JAG tyckte hon sa så i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0