Ett trauma under uppsegling

Nu tänker jag inte på den nya serien som började på TV 1 förra veckan och som handlar om akutmottagningen på Kings College Hospital i London, otroligt bra men nästan påfrestande att se. Där var det TRAUMA med stort T mest hela tiden.
Nej mitt trauma består i att jag är ålagd att infinna mig på IKEA i Västerås imorgon! IKEA är OK om man kan gå direkt till den grej man är därför att köpa och sedan ta sig snabbt ut igen. Jag vet att detta är ett scenario som aldrig inträffar men nu har vi i alla fall hittat en "deal" fru Syd och jag. Nu skall tilläggas att själva grundförhandlingen förlorade jag; alla mina argument om att det nog var bäst att jag INTE åkte till IKEA föll till marken i slutfasen. Jag grubblar på nya argument men nu har vi enats om att fru Syd åker några timmar tidigare medan jag kollar dotterns fotbollsmatch, kör lite äldreomvårdnad och sedan åker till Västerås. Då skall all rundvandring i labyrinterna vara klar, värmeljus och servetter köpta och helst skulle möblerna stå färdiga att lyfta in i släpet, inte nått riktigt ända fram där heller men ännu har jag några timmar  på mig att lista ut något.
 
Annars känns det som man närmar sig årets sista löprunda i shorts, kändes lite kyligt ikväll och den känslan stämde, det vara bara 4 grader när jag kom hem. Lite trist kanske men samtidigt kan ju hösten vara skön, bortsett från det här med IKEA då.
 
http://www.youtube.com/watch?v=o-HqNn6wwVg  Ta en titt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0