Tvättsvampar för en evighet

Jag fick en trevlig present i helgen; engångssvampar för biltvätt. Tio stycken till och med! "Det här är bra Syd, nu har du tvättsvampar för några veckor" sa den glade givaren. "Tio veckor" tänkte Syd " det stämmer inte, de här svamparna kommer att räcka i tio år". "Minst"!
Varje gång jag besiktar bilen och besiktningsmannen eller kvinnan säger att; "det här är en välskött bil" ber jag att få detta skriftligt dokumenterat, stämplad med värsta bilbesiktningsstämpeln och lagt i ett förseglat kuvert. Självklart skall bilen tvättas; jag kan väl hålla med om att det kanske är för sällan eftersom de få gånger, OK den gången, jag senast tvättade bilen så kom grannen och ville föreviga händelsen på bild. En tidigare granne gav mig för ett antal år sedan en tvätthink, svampar (då också!), bilpolish och en vaxburk! Han frågade vänligt om jag någon gång sett en vaxburk tidigare, "det har jag", svarade Syd, "den står i garaget men bäst-före-datum passerades redan för åtta år sedan". Grannen har inte frågat något mer, om biltvätt.
 
För övrigt var fru Syd och jag ute och sprang där på spåret ikväll! När vi sprang där som bäst hörde vi utryckningssiréner, på väg mot Borlängehållet, kanske en olycka kommenterade vi, skall sanningen fram så kommenterade jag, fru Syd gillar inte att vi pratar när vi springer. "Spring iväg om du inte kan vara tyst", brukar hon säga ibland.Trots att jag bara kommer med små trevliga och uppmuntrande ord och meningar som; "försök sträcka på dig, höfterna framåt, försök sätta i fötterna så här (och så visar jag) istället". Eller små frågor som "skall du springa ett varv till? när vi är mitt på ett varv, eller att jag undrar om något hände i uppförsbacken. Då brukar jag få springa iväg... men nu var det så att när vi kom där på banan så mötte vi polisbilen där! "Har ni sett någon komma farande i en dj   la fart på motorcykel?", frågade de. Tänkte först skoja till det lite och säga att det var nog fru Syds spurt som ni har sett! Men jag sa ingenting och någon MC hade vi inte sett men däremot hade vi hört en råbock vilket inte verkade intressant. Tänk så mycket spännande det ändå händer i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0