Sommartorka!

Jag trodde att den så kallade inspirationen skulle infinna sig under semestern där man kunde sitta, inte under korkeken, men under solen i alla fall och känna hur orden ramlade över en för att formuleras till spännande och ibland rogivande betraktelser över viktiga saker i världen, typ om musik och ja musik kanske.
 
Så blev det inte riktigt men jag är ändå mycket nöjd med att jag lyckades klämma två ordentliga läsvolymer (kallas även böcker) i form av J Nesboes senaste "Politi" och biografin över Springsteen. Bra bägge två och den senare gav även så mycket inspiration att jag kompletteringsbeställde det jag saknade i Springsteenkatalogen och nu har jag börjat från början och lyssnar f n igenom de två första plattorna. Bra men jag förstår att det var först med tredje skivan som det tog ordentlig fart.
 
Nya Filter kom och den kunde jag ägna tid. En hel del tomtarbete, målning och annat blev det. Träningen som också skulle toppas lite under semestern toppades inte. Det gick snarast rätt tungt. Lite blykänsla i benen. Men man får ändå vara tacksam och att man inte nått det seniora stadium där värdet i och för sig stiger men det sägs att de äldre är mycket värdefulla; "de har silver i håret, guld i tänderna, bly i benen och naturgas i magen".....
 
Vädret var otroligt bra och det påverkade nog både träningsorken och att jag inte lyckades skriva, fotografera, cykla, springa, skriva och en massa annat i tänkt omfattning.
 
Sedan börjar vardagen igen och man kan konstatera att den fina värmen utlöser åska som i sin tur slår ner, gärna i vår multibox till TV:n som skall bytas och som kostar en massa pengar och så skall man ställa in allt själv i form av sökningar hit och dit och man tror på förhand att det här kommer inte att gå och man får tyvärr helt rätt. Och då svär man och berättar högt hur illa man tycker om att hålla på med sådana här saker. Ingen vill höra detta, men man envisas men att upprepa det i alla fall, tills man ger upp och svär lite till. Sedan byter man område och gör något annat och blir lite trevlig igen.
 
Efter det så konstaterar man att det regnar! Regn? Det skall det väl inte vara heller, man spanar efter den lömska åskan och tänker att det är nog bra att vänta med den där multiboxen tills åsksäsongen är över, något som jag f ö också tänkte om den Viasat HD box som jag fått hemskickad, våren 2012.  Undrar hur många åsksäsonger man skall vänta och nog vore det väl trevligt att ha både HD och Multi klart nu i Augusti när Premier League drar igång igen?!
 
Förutom allt jag inte hann med så hann jag i alla fall läsa MOJO och där hade man ett reportage om Willie Nelson 80 bast!! Och då funderade jag på om inte det vore idé att göra en botanisering i den katalogen också och varför inte inhandla de "Magnificent seven" som MOJO lyfte fram. Det har vi gjort och DÅ insåg man att det är billigt att köpa CD i USA. Men å andra sidan skall man gynna de skivbutiker som finns! Ingemar i Borlänge eller Bengans! Stödköp vet jag! Och bättre ljud än Spotify som jag f ö såg går med fortsatta förluster.
 
Men nu skall jag sluta och invänta att skrivinspirationen kommer åter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0