Arsene, Göran, Leif, Jerry, Ulf, Ingemar ett helt gäng gubbs som

har berört mig en hel del de senaste veckorna.
Sedan sist har Syd varit i London där man efter en del offentliga uppdrag av någon outgrundlig anledning också hann med att gå på en PL-match. Det blev ett nytt besök på Emirates och matchen Arsenal- Southampton, en match vars största bestående minne var Southamptons polske målvakts enastående uppvisning i grenen "dribblingskonst i eget straffområde" och det straffade sig förstås. Om man som målvakt får för sig att man skall börja dribbla med en av Europas för tillfället bättre anfallare som spelar i ett toppspelande Arsenal . ja då har man ordentlig otur när man tänker. Om man tänker. En sådan manöver kan få den mest luttrade tränare att bryta ihop.
Arsene är dock nöjd, och som sagt han köper inga superstars, han utvecklar sina spelare till superstars.
 
Hur som helst det var en trevlig match, jättebra biljetter och därefter styrdes kosan mot Sticky Fingers och en rejäl burgare i Stonesmiljö.
 
Väl hemma igen hann man knappt slå på TV:n förrän justitierådet Lambertz och Leif G W brakade ihop i rutan. Om vår allas Quick på Säters sjukhus. Man häpnade och ikväll hörde jag att Lambertz skall byta jobb under tre månader men detta hade INGET att göra men den formidabla kritik han utsatts för. Nej DET tror vi självklart inte heller, men att det kunde sammanfalla så i tiden.
 
Jerry Williams 71 år! Still going strong och nu i Leksand på sin Farewell Tour. Funderar ni vad  Syd tycker om detta då? Och jo, det var väldigt bra! Inte en konsert men som show! Han gör sin grej bra, Erik Fernström.
 
Uffe spelar på Berns ikväll, jag föreslog fru Syd att vi skulle ta en Stockholmstur för att se Lundell och köpa nya skivan. Det fick jag dock slå ur hågen och koncentrera mig på ett besök hos Ingemar i Borlänge istället, (Dvs dit ni skall åka och köpa massor med vinyl och CD nu till jul). Och nya Lundell är bra! Halvdana recensioner är som vanligt vanliga och jag börjar tro att recensenterna ibland ivrar mer för sin egen image än att gör en verklig recension. En hipp musikrecensent kan inte ge Lundell för höga betyg, det kan skada imagen av en man/kvinna i tiden. Typ som Jan Gradvall som jag hackat lite på förut. Duktig, säkert, men en som tycker om allting, nej inte allting men är väldigt bred, så bred så jag undrar om det verkligen är så. Duktig är han som sagt men ibland har någon artikel känts märkvärdigt lik någon som jag någon vecka innan läst i MOJO.
 
Det var många gubbar det! Var har vi alla gummor då? Det skall jag berätta för er i nästa lilla krönika!
 
Linda Thompson till exempel. Eller en företagare i Tällberg. Eller en rollinnehavare i Farewell Tour. Eller en Charlotte Kalla. Eller Curlingdamerna. Eller, ja ni får vänta och se.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0