Det tar drygt tio minuter

att springa, ja det kanske inte ser så ut men i alla fall att springa från Amadoresstranden upp till toppen på berget vilket jag gjorde idag. Våra vänner bor däruppe och jag var tvungen att ringa från första mellantiden och fråga om jag kunde sekunderas med vatten när toppen var nådd? Det gick jättebra och jag drack en halvliter direkt. Sedan var det bara att ge sig iväg igen, neråt denna gång.
 
Det tar mer än drygt 10 minuter att hitta lite lugn och ro när man har semester. Idag vid lunchtid så tyckte jag mig finna att semester  nog är rätt bra men tyvärr som försvann den känslan snabbt igen när vi råkade passera en typ shoppinggalleria.  Med allehanda saker, varvid jag fick berätta att om man läst boken "Gomorra" om den italienska maffian så handlar man inte kläder och annat på dessa butiker. Fru Syd var måttligt road av min utläggning skall jag villigt erkänna. Så nu tar det drygt 10 minuter igen innan man kan varva ner. Jag förstår inte själv hur jag kan drabbas av dessa mentala konvulsioner, illamående, yrsel, ständiga huvudsakningar fram och tillbaka i sidled och höra mig själv med stegrande irritation säga: Nej f-r f-n köp INTE det där. Ja nu överdriver jag lite; parmesanost, jordnötter och lite dryck till det är OK, bara det går fort.
 
Precis som alla dagar hittills så har vädret varit kanon, jättevarmt, nåja 25-27 grader, klarblå himmel, ljumma kvällar, ja precis som vanlig svensk sommar........ brukar vara, någon kväll så där vartannat år..
Jag är helt inne i Nel Youngs biografi "Waging heavy peace", den skall ni läsa. Många läser här på stranden och vid poolen, inga läsplattor, utan riktiga böcker, sådana där med papper ni vet typ. Nu tror ni bara att det är så för att de bara är äldre människor här men det är det inte kan jag säga, många yngre är också här typ, sju år med mormor och morfar.
Nejdå jag bara skojar, det är väldigt blandat här i Puerto Rico som inte kommer att tävla om titeln Europas kulturhuvudstad 2015, det kan jag lova.
 
Jag vill bara påminna om att ni som läser Syd regelbunder knappast kunde bli överraskade av Påvens avgång, det var ju på G redan i höstas, det kan inte bli tydligare:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0