GP

GP, Göteborgsposten har aldrig förändrat något i mitt liv men GP i form av Graham Parker gjorde det en gång i tiden. Jag var helt "fast" i symfoni och proggrock när den tiden begav sig. Genesis vara mina stora favoriter men Yes, Greenslade, Moody Blues, Santana m.fl låg på topp. Jag hade orienterat mig dit via Beatles, filmmusik, lite Spencer Davis lite Johnny Cash men nu var det Genesis.
 
Sedan var det en lördag med Kaj Kindvall som hade spelat skitlåtar i några år och kom så att göra i många år till MEN den här lördagen spelade han Graham Parker & the Rumour och "White Honey" träffade mina öron och jag blev direkt fast i New Wave och engelsk pubrock.  LP:n "Howlin Wind" överfördes till kasettband och sedan gick den oavbrutet mellan Örebro och hemorten när jag pendlade till hockeyträningar.
 
Varför denna nostalgitripp kan man undra? Undrar ni? Nejhej men jag berättar i alla fall. Idag, förstår ni, kom nya CD:n "Three Chords Good" med Graham Parker & Rumour, första skivan med dem på dryga 30 år. Släpps i Sverige men nu kom den i ett litet paket från USA och jag har redan bestämt låten som skall öppna årets sommar-CD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0