Utrecht- I´m back, part two den andra säsongen

Förstår inte det här med bloggförfattandet, nu är klockan 00.17 och jag har precis gjort klart all redovisning av köpta tågbiljetter och annat skräp. Även i Holland måste man ha biljett för att åka tåg på spuren. Vi tog 08.27:an  imorse och till skillnad från gårdagens sköna vårvindar möttes vi idag av snöfall, ett snöfall så kraftigt att shuttlebussen vi skulle på vid Houten inte ens hittade fram. Nu visade det sig senare att det inte var snön utan en borttappad köranvisning, karta och kompass som var orsaken. Vi såg inte ett spur av den här bussen så vi fick åka bil istället. Och den lämnade faktiskt spur efter sig i snön.
 
Jag hade f ö en kortare avstämning med tågpersonalen ikväll för att höra att allt var under kontrull på spuren imorgon då vi skall ta 8,41 an istället. Det verkar så trots snön. SJ:s snögaranti har inte nått hit och inte heller SJ:s kreativa lösning på snöproblemen; dvs att ställa in tåg i förebyggande syfte.
 
Jag har lite svårt att fokusera nu vid 00.28 tiden speciellt som BBC nu visar Sunderland-Arsenal. Gjorde en liten centrumvandring  ikväll men now I´m heading for bed. Tror jag, för nu  är det en ny match, tusan vad det blev stressigt nu då, när man precis skall suva.
 
Arsenal hade tur.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0