Dä här blev då för trökut`

Nu ha dä jussom kommi i dä läge att ja hann mä två tre träningspass före nyårsafton för att på möron etter kvälln innan vakna mä e känsla av att halsen int va i bästa förm. Jo ni läser alldeles rätt! Förkylninga ha slage te igänn!
 
 
Nu ska en hölla sé  te sanninga och ja mår ju trots allt bättre än förut men en blir ju rätt trött på att en int ska kunna träääna sõm en vill. Inga skidur på hela förra månan trots att he va kalasföre hela tin. Nääää, då dä slog öm å blev tö då kunne en börja fundra på träninga men utan skiur  å ja sprang två gånger och körde ordéntlig styrketräning men fick då ett, söm di säger, ett bakslag. Så nu gå ja å grunnar på om ja törs ge mig ut i landskape trots att ja int känner mig sådär värst i förm? Ta varning säger fru Syd. Lyssen då på krõppa för en gångens skull, säger ho. Men, ja bruker ju int lyssna på sådana där varningens ord men ja ha nog trots allt blivit en aning klokare, tyck ja själv, å kanske lär ja avstå löpninga och enbart höll me te andra kröppsliga övninger. Man blir ju å svettas likafullt och dä får kanske va bra så.
 
Anners är dä int nån stor én skillna på åre nu och åre som vi just lämna. Vädre ä ungefär lika, förkylninga likaså som sagt men vi höppes å ja tillönskar er alla en God fortsättning på nya årä!
 
Översättning:
Det blev så att att jag hann träna två gånger innan nyår men vakna sedan med förkylningskänsla igen. Nu skall man hålla sig till sanningen  och jag mår ju bättre än förut men jag tröttnar på att inte kunna träna. Inga skidor trots kalasföre hela december, först när det blev tö kunde jag träna. Då utan skidor, men sparng och körde styrketräning men fick ett bakslag. Nu funderar jag om jag törs springa trots attt jag inte känner mig helt pigg. Icke säger fru Syd men normalt lyssnar jag inte på sådana träningsråd men jag tycker mig ha blivit en aning klokare och jag får nog hålla tillgodo med annan träning.
Annars ingen större skillnad på 2012 och 2013 än så länge, samma väder och förkyld som sagt. resten forstår ni.
 
Translations:
I couldn´t ski in December even though it was perfect conditions. Why? I had a cold and it came back after three training sessions before New Years Eve. This will tired me out. You know, I love to run and showel snow! Mrs Syd warns me: Don´t run when you have a cold, I usually don´t listen to such advices but maybe I´m a bit wiser nowadays. Happy New year!
 
I habe kein ski gelauft. I habe kopfschmerzen und das is not gut, ich bin dassig. Vielen tage habe ich gelauft im den Heimat aber nicht so gut. Kopfschmerzen! Aber und das ist ein aber als wir in Heimat sagen; meine kleine frau (Syd) sagen das ich nach Hause wilen sollen heute. Gutes 2013!
 
Hasta la vista. Yo soy un hombre con skidor! El formo esta bajo la mesa. Yo en la cocina trabajo mucho y Señora Syd hasta vidare. Feliz Navidad + siete dagar!
 
Vi vi Madame Syd! Viva la Republic. (betyder nyår på franska)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0